Terug naar overzicht

What You See Is What You Get

Charlotte Stegeman • 8 september 2022

Op 1 januari 2018 gaat het roer bij ons om. Onze werkwijze staat vanaf dat moment geheel in het teken van het maximaal tot z’n recht komen en optimaal profileren van onze kandidaten in sollicitatieprocedures. Ons uitgangspunt in iedere bemiddeling is ‘wysiwyg’. Oftewel, what you see is what you get. 

 

Wat houdt dat concreet in?

Solliciteren op een vacature doe je vanaf 1 januari, via ons, rechtstreeks bij onze opdrachtgevers. We geven je een online podium om direct concreet te solliciteren op vacatures. We brengen je naar de online bedrijfsomgeving, laten je binnenkijken en leiden je vervolgens naar je sollicitatiegesprek. Je krijgt, na een korte instructie, een aantal vragen voorgelegd die je direct beantwoordt. In het Nederlands, maar indien relevant, in het Engels, Duits of misschien wel Italiaans. Er kan worden gevraagd om je portfolio, commerciële resultaten, bedenk het maar! De mogelijkheden zijn oneindig en daarmee die van jou ook.

Wat betekent dat voor jou als kandidaat?

Je potentieel nieuwe werkgevers gaan je zien, horen en beleven. Je persoonlijkheid en charisma gaan je sollicitatie vanaf nu maximaal beïnvloeden. In plaats van 2 A4-tjes met droge functiebeschrijvingen, opgesomde diploma’s en een motivatiebrief die vaak niet wordt gelezen, ben jij daar ineens zelf! Je wordt dus niet beoordeeld op een afgevinkt eisenlijstje, nee, je wordt in de ogen gekeken, er wordt naar je geluisterd en gekeken. Je wordt bovendien op je persoonlijkheid beoordeeld, naast je opgedane kennis en ervaring. Zijn die laatste misschien niet optimaal? Dan geeft je persoonlijkheid wellicht de doorslag!

 

Kan iedereen dan nu maar overal op solliciteren?

Nee, uiteraard niet. In de basis is en blijft kwaliteit het uitgangspunt voor al onze bemiddelingen. Je moet je geschiktheid voor de vacature natuurlijk motiveren. In de WYSIWYG kun je namelijk direct al inhoudelijke vragen beantwoorden die betrekking hebben op de vacature waarop je solliciteert. Je komt dus eigenlijk direct aan tafel bij het bedrijf waar je solliciteert, zonder er zelf bij te zijn! Wij zijn ervan overtuigd dat we de kwaliteit van ons recruitment, en daarmee jouw kansen, kunnen optimaliseren door de persoonlijkheid van onze kandidaten direct aan onze opdrachtgevers te tonen. Uiteindelijk is die immers doorslaggevend in de eindfase van de sollicitatieprocedure. Dan is dat toch wat je direct van iemand wilt zien?

Wij zijn ervan overtuigd dat we de kwaliteit van ons recruitment, en daarmee jouw kansen, kunnen optimaliseren door de persoonlijkheid van onze kandidaten direct aan onze opdrachtgevers te tonen.

Is dit geschikt voor iedereen en alle vacatures?

Ja, wel voor alle vacatures maar niet voor alle mensen. Dan kun je overwegen om het niet te doen en op de klassieke wijze, CV en motivatie, te solliciteren. Maar pas op: Indien de organisatie vraagt om goede communicatieve vaardigheden, dan is de WYSIWYG omzeilen geen sterke zet. Je WYSIWYG resultaat vormt dus de basis van je sollicitatie, je CV is verworden tot naslagwerk. En zo hoort het ook. Jij bent toch meer dan een verzameling diploma’s en functienamen…?

Wil jij weten wat dit betekent voor jou als opdrachtgever? bekijk dan onze andere blog over 'Are you ready for a recruitment revolution?'

Neem contact op

Share it!